Oklahoma City and thanksgiving! - Reisverslag uit Oklahoma City, Verenigde Staten van Corine Winter - WaarBenJij.nu Oklahoma City and thanksgiving! - Reisverslag uit Oklahoma City, Verenigde Staten van Corine Winter - WaarBenJij.nu

Oklahoma City and thanksgiving!

Blijf op de hoogte en volg Corine

23 November 2012 | Verenigde Staten, Oklahoma City

Dit weekend ging ik met school naar Oklahoma City met z’n club waar ik bij zit. Het is een beetje z’n food and health club. De club heet FCCLA en dat weekend waar we heen gingen heette cluster. Donderdag uit school vertrokken we het was eerst 2,5 uur rijden. Toen gingen we eerst naar het hotel onze spullen wegbrengen. Daarna gingen we naar de Twilight première dat was echt een super leuke en spannende film. De volgende dag gingen we eerst naar de Oklahoma city dierentuin. Daarna eten en daarna naar een science museum dat was zeg maar net zoals Nemo. Daarna gingen we terug naar het hotel om ons klaar te maken voor de opening van cluster. We moesten er helemaal netjes voor uitzien, maar toen we daar heen gingen bleek dat helemaal niet de dresscode te zijn. We moesten allemaal z’n polo shirt aanhebben. Miss Mcfarland was echt heel erg boos, omdat dat nergens had gestaan. Maar we moesten en zouden erin dus hebben we heel stuk gelopen om bij z’n bass and pro shop (jachtwinkel) dat was de dichtstbijzijnde winkel shirts te kopen. We moesten allemaal heel erg opschieten en ondertussen was het ook nog heel erg belangrijk om de stand van de footballwedstrijd van stigler te weten die op dat moment aan de gang was, maar we hebben die gewonnen en zijn nu door naar de derde ronde op weg naar de finale van de statechampionship. Het footballteam van school is dus best goed en maakt dus kans om de beste van Oklahoma te worden, maar zo ver is het nog niet. Toen we terug waren bij die opening konden we nog net een uurtje de show zien. Er kwam nog een vrouw praten en ze deden een klein toneelstukje. Er waren op zich wel heel veel mensen en het was in het basketballstadium waar we zondagavond ook heen zijn geweest voor de wedstrijd.
Zaterdag gingen we eerst naar de workshops daar kon je zelf kiezen welke je wou. Toen ben ik met Jana en Liz naar een geweest van dat je niet kon sms’en en rijden tegelijk. En daarna nog naar een over twitter en facebook enzo, maar die hebben we maar voor de helft gezien, omdat Miss Mcfarland het wel gezien had. Toen gingen we eer terug naar het hotel en hadden we de hele middag toen ben ik nog met een paar gaan zwemmen en hebben we een film gekeken. S’ avonds was de afsluiting van cluster en kwam er nog een cabaretier en was er weer z’n toneelstukje. Daarna gingen we lasergamen en was er nog een hal waar je kon klimmen en van die speelapparaten waar je munten in kon stoppen dus kregen we ook allemaal nog wat munten.
Zondag was de laatste dag en gingen we eerst naar de gedenkplaats van een aanslag in 1995 toen iemand met een bom een gebouw had opgeblazen. In dat gebouw was ook een kinderopvang en er zijn ook heel mensen bij omgekomen. Het was best een mooie gedenkplaats en miss Mcfarland kon er ook best veel over vertellen. Daarna gingen we shoppen in een outletmall daarna nog naar een winkel waar ze allemaal snoep verkochten en iedereen zei dat ze daar hele lekkere cupcakes hadden dus toen had ik er ook maar een gekocht en ze hadden wel gelijk. Daarna gingen we naar de Oklahoma City thunder game dat is de basketballteam van Oklahoma. En we zaten helemaal bovenin en hadden onze eigen box. Het was echt super der luxe want je kon echt alles zien en je kreeg allemaal drinken en eten. Ze hadden ook nog gewonnen daarna moesten we weer terug. Het was echt een super leuk weekend en we hebben echt super veel gedaan.
In deze blog vertel ik ook nog even over thanksgiving gisteren. Dat is hier een feestdag waarbij je dankbaar bent voor alles wat je hebt. En dan komt er allemaal familie bij elkaar en eten ze heel veel. Bij ons kwam er gisteren dus ook best veel familie en we hadden natuurlijk ook een kalkoen. Het is ook traditie om heel veel taart te hebben dus we hebben allemaal goed gegeten. Ik heb ook met heel veel dingen helpen koken, want s’ ochtends waren we daar nog best druk mee. ’s Avonds gingen we nog naar black Friday. Daarbij zijn er hele goede aanbiedingen en is het dus heel druk het is zegmaar een aftrap voor de kerst. Het was echt super druk, omdat iedereen die aanbiedingen wil hebben. S’ middags waren we al naar wallmart geweest om te kijken en toen stonden er ook gewoon ambulances klaar, omdat sommigen kaan ruzie maken en soms vechten om de best spullen te krijgen. Daar werd ik best wel bang van ik kwam Lacy nog tegen die daar werkt en die zei ook dat er politie zou komen. Maar we gingen dus op donderdagavond en toen was het nog best rustig al stonden wij ook nog in hele lange rijen.
Mijn volgende reisverslag zal waarschijnlijk over New York gaan, want over drie weken al ga ik met mijn organisatie naar New York City. Ik kijk er echt heel erg naar uit!! :D

• 24 November 2012 - 00:17

Tante Jolande:

lieve schat, je rent van het ene festival naar het andere festijn (en ondertussen nog gauw wat kleding scoren)daarnaast lekker eten en drinken. en als top of the bill: NEW YORK. Beter als dit alles kun je het toch echt niet treffen. Enjoy en keep us posted!!! tot lezens!!!tante Jolande

• 24 November 2012 - 10:06

Je Vader En Moeder:

Hoi die Corine,

Jullie hadden echt wel een VIP plek op die wedstrijd. En ook nog mooi weer daar om deze tijd zo te zien.
    Leuk om wat vriendinnen van je te zien. En miss macfarland had dus maar een mooie programma voor jullie in elkaar gedraaid. kan niet beter.
    groetjes je vader en moeder

• 24 November 2012 - 16:55

Opa Flipsen:

Hoi Corine,
    Ik zit nou lekker bij jullie moeder je verhaaltje te lezen.
    Jij bent ook maar druk zeg. Vele groeten van mij en ook van oma hoor!
    Goed je ogen de kost geven dan heb je lekker veel te vertellen als je weer in Holland bent.
    En niet teveel naar de city gaan.
    doeg opa Flipsen

• 24 November 2012 - 17:37

Laura:

Hoi Corine,
    Leuk weekend heb je gehad zeg!
    Echt heel gaaf!!
    Mij lijkt het ook echt super gaaf om naar New york te gaan.
    Alvast héél veel plezier daar!
    xx van Laura