New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Corine Winter - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Corine Winter - WaarBenJij.nu

New York City

Blijf op de hoogte en volg Corine

20 December 2012 | Verenigde Staten, New York

Hee hallo allemaal
Ik had nog niet eerder tijd om over new york te schrijven, maar ga het nu toch echt doen. Maar New York was echt super leuk. We hebben heel erg veel gedaan en ik heel veel exchange studenten van over de hele wereld leren kennen. Zaterdagochtend vertrok ik. Mijn vliegtuig ging om 6.30 en het was ook nog twee uur naar het vliegveld rijden dus we moesten er wel heel vroeg uit. Ik was om 10.30 al in newark airport. Ik was de eerste van alle 103 exchange studenten die zouden komen. We moesten eerst nog best lang wachten op het vliegveld, maar er kwamen al snel andere exchange studenten waarmee ik kon praten. Toen gingen we naar het hotel. Het hotel stond in new jersey, z’n 30 minuten van New York vandaan.De eerste dag stond er nog niet echt wat gepland, want iedereen zou eerst aankomen. Gelukkig was er een outletmall waar ik met twee Spaanse en een Braziliaanse ging shoppen. Om zes uur hadden we diner en daar kwam ik er al snel achter dat ik met een Noorweegs meisje en twee Mexicaanse meisjes op de kamer zat. Ze waren allemaal heel aardig dus het was heel gezellig.
De tweede dag gingen we voor het eerst naar New york city. We gingen eerst met een boot over de Hudson en toen kon je de State of Liberty zien. Dat was op zich wel heel ver weg en het regende ook best wel die dag waardoor we hem niet heel goed konden zien. Toen we aan land kwamen in New York, liepen we eerst door downtown Manhattan en vertelden onze reisleidster over paar belangrijke plekken. We kwamen langs de bull (dat is z’n beeld van een stier), Battery Park, Ground Zero, Wall Street and Saint Paul’s Chapel. Daarna gingen we met de bus naar Chinatown en Little Italy. Het zijn eigenlijk gewoon buurten waar veel Chinezen en Italianen zijn geëmigreerd en er zijn heel veel Chinese en Italiaanse restaurantjes. Toen gingen we naar een soort van winkelcentrumpje waar je een heel mooi uitzicht had over de Brooklyn bridge en Manhattan bridge.
De derde dag gingen we eerst naar American Museum of Natural History waar ook de film Night at the Museum zich afspeelt. Je zag ook echt van die super grote skeletten van dinosauriërs en er was ook een walvis op ware grote. Daarna gingen we naar Central Park en we gingen zeg maar het park in heel dichtbij de plek waar John Lennon was vermoord en in het park was er nog een soort herdenkingsplaats voor hem. Na Central Park gingen we met de bus rondrijden en lieten ze ons de buurt Haarlem zien en dat was een soort van armere buurt. Toen lieten ze ons bij 5th Avenue en daar was een hele grote Apple store, grote speelgoedwinkel en er was een luxe hotel waar je in kon en heel erg mooi versierd was voor kerst. Na het eten lieten ze ons af bij Warner center wat eigenlijk gewoon een groot winkelcentrum was, maar daar was ook nog een kerstmarkt.
Dinsdag gingen we al naar het iets drukkere deel van New York. We gingen eerst naar de NBC studio’s wat naast Rockerfeller center is. We kregen een tour in de studio’s en we kwamen ook echt in studio’s, maar die programma’s zeiden mij niet heel veel. Daarna hadden we nog vrije tijden konden we de grote kerstboom en ijsbaan bij Rockerfeller center zien. De boom vond ik eigenlijk niet zo heel mooi, maar hij was wel heel erg groot. We gingen ook nog shoppen op 5th Avenue daar zitten ook de hele grote merken en sommige winkels hadden ook echt van die rare reclamestunts zoals in zwemkleren door de winkel lopen. Daarna gingen we naar Time Square en dat was echt nog spectaculairder dan ik verwacht had. Super druk en heel veel schermen. We hebben Time Square uiteindelijk bij licht en donker gezien. Op Time Square waren ook hele gave winkels zoals een hele grote M&M winkel en een Hard Rock café waar heel veel bekende mensen hebben opgetreden.
Woensdag was de laatste dag in New York als eerst gingen we naar empire state building. Gelukkig was deze dag best helder waardoor je alles best goed kon zien. Aan alle kanten had je een goed en heel mooi uitzicht. Daarna hadden we weer vrije tijd om te shoppen. Daar was een grote shoppingmall macy’s daar waren allemaal van die hele dure merken. Er was ook nog een hele grote Victoria Secret winkel. Daarna kregen we weer heel erg veel vrije tijd op Time Square, maar met de meiden waarmee ik was waren allemaal moe dus toen hebben we niet heel veel meer gedaan. Als laatst gingen de broadway show The Phantom of the opera bekijken. Dat was wel heel mooi met de decors, maar het was allemaal opera en ik kon het verhaal niet echt volgen. Toen gingen we terug naar het hotel en mochten we de hele avond opblijven in de ontbijtzaal. Dat was ook nog wel heel gezellig, maar uiteindelijk ging iedereen wel naar zijn eigen kamer. Toen heb ik ook nog uiteindelijk wel een uurtje geslapen. Donderdag ging iedereen vertrekken mijn vliegtuig ging om 10.30 gelukkig ging alles goed met vliegen. Het was echt een super leuke trip en heb echt geen spijt van gehad.

Omdat ik nu pas deze blog schrijf, is omdat er de laatste tijd wel veel gebeurd is. Ik moest eerst alles inhalen, omdat de hele week school had gemist. Maar ik wist eigenlijk ook vanaf twee weken al dat ze een nieuw gezin voor me gingen zoeken. Eigenlijk gewoon, omdat ik nooit vrienden met Halie en Bryce ben geworden. Want op zich was het wel heel leuk bij de Turrentine’s en kon ik ook wel goed met die moeder opschieten, maar ze zijn heel anders dan mij dus het klikte niet heel erg. Maar dat maakte mij nooit zo heel erg uit, omdat ik toch maar blij moet zijn dat hun voor mij een jaar een gastgezin wouden zijn. Maar hun zat het blijkbaar wel dwars. En bij hun begint het in Januari ook heel druk te worden bij hun bedrijf en ik merkte ook wel dat ze steeds meer andere dingen aan hun hoofd kregen. Ik had ook helemaal geen ruzie met hun en was ook helemaal niet ongemakkelijk na dat ik wist dat ik naar een andere gezin ging. We zouden ook wachten tot de kerstvakantie. Maandagmiddag kreeg ik dus te horen dat ze een nieuw gastgezin voor me hadden gevonden. En dinsdagmiddag zou ik daar al zijn, omdat me nieuwe gastgezin kaarten hadden voor een soort kerstmisattractie. Maandagmiddag ben ik nog met Jamie en een nichtje naar de kerstlichtjes in Muskogee gaan kijken als een afscheid, want we hadden ook niet verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Maar dinsdagmiddag ging ik dus naar me nieuwe gastgezin en het zijn de schoonouders van de counselor van school. Het zijn wel wat oudere mensen en dus ook geen kinderen. Maar dat maakt mij niet uit, want ze zijn wel heel geïnteresseerd en aardig. Ze hebben trouwens wel een jonge hond super druk beest en best klein met zo hele grote kop heel grappig. Ik was eigenlijk nog maar een uur bij me nieuwe huis toen we al weer weg gingen. We gingen naar een soort kerststadje met een kersttrein met me nieuwe gastmoeder en het gezin van de counselor. Ze heeft ook twee jonge meisje dus was heel gezellig en druk. Het stadje was z’n westernstadje dat ze ook echt voor films hebben gebruikt en er waren ook allemaal van die kerstkoortjes en mensen in oude stijl verkleed. Ik heb ook wat foto’s van me nieuwe huis erbij gedaan.
Als je de foto's niet kan zien kijk dan onder foto's links van het beeldscherm. Daar kan je ze als het goed is dan wel zien.
En mijn nieuwe adres is:
1219 NW 3rd street
Stigler, OK 74462

  • 21 December 2012 - 09:37

    Je Vader En Moeder:

    Heee Corine,

    Je hebt denk ik wel alle belangrijke plaatsen in NY gezien, dat is hardstikke mooi. Veel foto's ziet er allemaal leuk uit. Wij hopen dat je het ook in je nieuwe gezin goed naar je zin krijgt. Hele fijne kerstdagen alvast toegewenst en we spreken je.

    groetjes en een vette kus
    je vader en moeder

  • 21 December 2012 - 15:39

    Tamara:

    Hee Cor,

    Echt super vet dat je in NY bent geweest en daar zoveel bijzondere plaatsen hebt gezien.
    De foto's scheppen echt een beeld van een ontzettend leuke, drukke en mooie week :D.
    Kortom een herinnering die je nooit meer vergeet Cor echt super leuk.

    Jammer alleen van je gastgezin, maar het is eigenlijk maar goed ook dat je daar weg bent zo te horen.
    Je hebt het nu gelukkig veel leuker bij je nieuwe gastgezin, met zo een lieve hond en het leuke counselor gezin dat er ook een beetje bij hoort.

    Ik wens je ontzettend leuke kerstdagen toe alvast en ook alvast een gelukkig nieuw jaar, mochten we elkaar daarvoor niet meer spreken.

    Xxxxx Tamara

    P.s. bedankt voor je facebook bericht op mijn tekst over mijn oma.

  • 21 December 2012 - 15:39

    Tamara:

    Hee Cor,

    Echt super vet dat je in NY bent geweest en daar zoveel bijzondere plaatsen hebt gezien.
    De foto's scheppen echt een beeld van een ontzettend leuke, drukke en mooie week :D.
    Kortom een herinnering die je nooit meer vergeet Cor echt super leuk.

    Jammer alleen van je gastgezin, maar het is eigenlijk maar goed ook dat je daar weg bent zo te horen.
    Je hebt het nu gelukkig veel leuker bij je nieuwe gastgezin, met zo een lieve hond en het leuke counselor gezin dat er ook een beetje bij hoort.

    Ik wens je ontzettend leuke kerstdagen toe alvast en ook alvast een gelukkig nieuw jaar, mochten we elkaar daarvoor niet meer spreken.

    Xxxxx Tamara

    P.s. bedankt voor je facebook bericht op mijn tekst over mijn oma.

  • 21 December 2012 - 20:49

    Tante Jolande:

    Wat jij toch allemaal beleefd, wat een heerlijke reis heb je gemaakt! Wij zijn niet weinig jalours en zeker van plan om ook nog eens naar NY te gaan. Fijn dat je nieuwe gastgezin ook een goede plek lijkt.
    Jij zit al helemaal in de kerststemming met al die lichjes en activiteiten. Wij wensen jou hele mooie en fijne dagen en een spetterende jaarwisseling.
    Groet tante Jolande

  • 25 December 2012 - 20:36

    Jacqueline De Winter:

    Hey Corine,
    Dat is wel even een verandering voor jou, een nieuw gezin. Gelukkig heb je het al weer goed naar je zin. Je past je ook altijd weer heel makkelijk aan en je bent een lieve vrolijke gezellige meid! We wensen je hele fijne kerstdagen met de nieuwe mensen om je heen en een heel gezellig en leuk oud en nieuw! Een dikke knuffel van je tante, Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 16381

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 22 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: