Graduation en weer thuis :) - Reisverslag uit Stigler, Verenigde Staten van Corine Winter - WaarBenJij.nu Graduation en weer thuis :) - Reisverslag uit Stigler, Verenigde Staten van Corine Winter - WaarBenJij.nu

Graduation en weer thuis :)

Blijf op de hoogte en volg Corine

27 Mei 2013 | Verenigde Staten, Stigler

Het is alweer een tijd geleden dat ik heb geschreven, want ik wil nog graag wat schrijven over mijn graduation, het einde van amerika, dat ik met mijn ouders ging rondreizen en dat ik weer helemaal veilig in Nederland aangekomen ben. Dit zal dan ook mijn laatste blog worden.
De dag nadat ik me vorige blog heb geschreven kregen we het jaarboek. Dat doen alle high schools elk jaar dan maken ze boek over wat er allemaal in dat jaar gebeurt is en is voor mij dan ook zeker leuk om mee te nemen terug naar Nederland, omdat aan iedereen te laten zien. We gingen ook allemaal bij elkaar een berichtje in het boek schrijven. 4 mei hadden Daycen en Daylee (mijn gastnichtjes) een dansvoorstelling daar ging ik met mijn gastouders heen. 6 mei was er het bandconcert van school en daar was ook een homecoming voor de band bij. Brandy was nog attendent, dan loopt ze dus gewoon in z’n mooie jurk met haar praat ik wel veel tijdens de lessen en Sadie was de koningin dit was ook een vriendin van mij.
De dag erna 7 mei hadden we s’ ochtends een hypnoseshow voor de hele school in de auditorium. Er waren heel veel leerlingen gehypnotiseerd op het podium en in de zaal vielen ook een paar gewoon in slaap. Daar was mister Holt van geschiedenis ook bij. Ze lieten hem helemaal gitaar spelen als een rockster, ze gingen ook nog een meisje helemaal laten zingen als Britney Spears en nog allemaal van dat soort dingen. Het was echt heel grappig. Daarna ging ik met Hannah mee, want we gingen omkleden voor de Senior Tea. Dat was met alle meiden van de seniorklas en moesten we allemaal in een jurkje komen en gingen we bij een groot landhuis heel netjes thee drinken.
Donderdag 9 mei was mijn laatste schooldag. S’ avonds hadden we nog een uitreiking van de sport awards en kreeg ik een certificaat, omdat ik het hele seizoen lang softbal had gespeeld. Al de coaches van alle sporten moesten ook nog wat zeggen en toen vertelde onze coach ook over de tompoezen die hij had gemaakt als een soort van afscheid voor mij. Die tompoezen smaakte niet echt hetzelfde maar het was heel lekker.
Vrijdag 10 mei was onze seniortrip en gingen we naar Branson, Missouri naar Silver Dollar City dat is een heel groot pretpark. Het was wel 4 uur rijden. We hadden gelukkig super mooi weer en hoefde helemaal niet lang in de rijen te staan waardoor we in heel veel grote achtbanen hebben gereden. We hadden ook die nieuwste gedaan en die ging echt super hard.
Zondag 12 mei mochten we voor de eerste keer onze ‘gap and gown’ aan. Dat is die toga en z’n hoedje die hier in Amerika op doet als je diploma krijgt. Want dat moest voor de Baccalaureate dat was een soort van kerkdienst in de auditorium in school.
Maandag moesten we nog naar school en werden alle scholarships uit gedeeld. Want als je hier goede cijfers hebt kan je van allemaal organisaties geld krijgen voor je vervolgstudie, omdat dat hier heel duur is. S’ Avonds ging ik nog met Daycen, Daylee en Karen naar Forth Smith als afscheidsavondje en mocht ik daar de pedicure doen. We gingen eerst uit eten bij Olive garden dat is Italiaans en na de pedicure gingen we nog een toetje eten bij hooters. Dus het was best wel een luxe avondje haha, het was heel gezellig!
Dinsdag 14 mei ging ik eerst met Hannah naar de senior breakfast. Gingen we gewoon met alle seniors ontbijten daarna gingen we naar de graduation oefening. Graduation is dus die diploma uitreiking. Daarna ging Hannah nog even met mij mee naar huis. Maar mijn ouders waren dus al bijna een week aan het rondreizen in Amerika en die kwamen die middag dus. Het was echt super leuk om ze weer te zien. Ik ben ook heel blij dat ze mijn gastouders hebben leren kennen en hier alles hebben kunnen zien. We lieten ze toen eerst de Mill zien dat is het bedrijf van James (gastvader) waar hij een kleine winkel heeft, veevoer verkoopt en hij verkoopt ook trekkers (Deutz, Claas) dus dat was voor mijn vader wel heel interessant. Toen gingen we ook nog even rondrijden op het platteland zodat ze daar ook konden rondkijken. Toen moesten we alweer snel terug, omdat we gingen eten en klaarmaken voor mijn graduation. Het was bij het american footbal stadium. Het was echt super leuk en heel officieel. Voor veel mensen was het ook heel emotioneel, maar ook vooral omdat ze ook dingen deden voor de twee jongens van de klas die waren overleden. De twee slimste meiden van de klas moesten nog speechen, daarna gingen ze ieders naam oplezen en kreeg je je diploma, daarna gingen we de hoedjes omhoog gooien en toen kwamen alle familie en vrienden op het veld om foto’s te maken.
De volgende dag moesten we nog even naar school, om onze gown, de jurk terug te brengen. En bij elke klas uit te schrijven. Ik had voor al mijn leraren nog een Nederlands klompje mee als bedankje. Toen moest ik daar van alle mensen van school al afscheid nemen. Daarna heb ik mijn ouders ook nog school laten zien en hebben ze ook heel veel leraren van mij gezien. S’ Avonds ging de hele familie Sloan, me ouders en ik uit eten als afscheid. De volgende dag moest ik ook echt afscheid van mijn gastouders nemen. Van iedereen was het moeilijk om afscheid te nemen, maar van hun al helemaal. Ben ook heel blij dat ik ze heb leren kennen, want het zijn hele gezellige en aardige mensen.
Daarna ben ik met mijn ouders vertrokken zijn we doorgereden naar Hot Springs, Arkansas. En zijn we daar de volgende dag de hele dag geweest. Het is een plaatsje tussen de bergen waar allemaal warme bronnen omhoog komen. Er waren allemaal fonteintjes met heel warm water. Daarna zijn we weer doorgereden en hebben we de volgende dag diamanten proberen te zoeken. Dat was wel heel grappig om te doen we hebben alleen wat mooie stenen gevonden, maar er waren best nog heel veel mensen die daar heel serieus diamanten waren aan het zoeken. Daarna gingen we naar Bill Clinton’s geboortehuis. Toen zijn we door gereden naar Louisiana en daar de dag erna een alligatorfarm bezocht. Ze hadden daar echt heel veel krokodillen en alligators die ze gingen voeren. Ze hadden ook nog wel wat andere dieren. De dag erna zijn we naar Texas gereden en hebben we daar maandag het oudste dorpje van Texas bezocht. Dat was een wandelroute. Jammer genoeg was het dicht, maar wij hadden geluk want we kwamen de mensen van zo’n historisch huis tegen en die vroegen ons helemaal naar binnen en lieten ons het hele huis zien. Dat was echt heel aardig van ze en ook dat ze helemaal de tijd voor ons namen. De dag erna was onze laatste dag en zijn we eigenlijk alleen maar bezig geweest met tas inpakken en de auto terug te brengen. En toen moesten we s’ middags vertrekken vanuit Houston, Texas. De vlucht was ongeveer 9 en een half uur. En we kwamen half negen s’ ochtends 22 mei terug. Rick ging ons ophalen en het was echt super leuk om hem weer te zien na 10 maanden.
De donderdag erna hadden we alle familie uitgenodigd, vrijdagavond kwam de keet en zondag mijn vriendinnen van school. Dus ik heb nu iedereen weer gezien en blij dat ik terug ben. Het waren 10 hele leuke en leerzame maanden en hoop dat ik ooit Stigler nog eens kan bezoeken. Ik wil iedereen hier uit Nederland bedanken voor alle leuke kaartjes en berichtjes die ik het hele jaar doorgehad heb. Ik was altijd super blij als ik weer een kaartje in de bus had of een berichtje in me mail of op facebook.

  • 28 Mei 2013 - 22:01

    Opa, Oma Flipsen En Tante Nans:

    Corine,
    heerlijk dat je zo'n fijne en leerzame tijd gehad hebt in the States, maar... eh... het is toch ook weer great to have you back in the Low Lands! Welcome back home!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 1436
Totaal aantal bezoekers 16378

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 22 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: