Alles gaat nog steeds goed hier! - Reisverslag uit Stigler, Verenigde Staten van Corine Winter - WaarBenJij.nu Alles gaat nog steeds goed hier! - Reisverslag uit Stigler, Verenigde Staten van Corine Winter - WaarBenJij.nu

Alles gaat nog steeds goed hier!

Blijf op de hoogte en volg Corine

24 Maart 2013 | Verenigde Staten, Stigler

Het is alweer een maandje geleden waarneer ik voor het laatst een blog geschreven heb. Een week na me vorige blog hebben we nog sneeuwvrij gehad terwijl er niet eens zo heel veel gesneeuwd had, maar hier zijn de buiten wegen niet verhard en zijn ze dan heel moeilijk te bereiken dus wouden heel veel mensen al naar huis. We zijn ook nog wezen bowlen met al de exchange studenten hier in de buurt in Forth Smith.
Ik ben ook nog met Sadie haar kerk naar een concert geweest. Ze noemde het winterjam. Dat was echt een super groot concert, maar het moest dus christelijk zijn. Maar bij sommige bands was ik wel heel erg verbaast dat het christelijk was omdat het met allemaal met vuur was en schreeuwen enzo. Het was wel heel gezellig, want we waren met Hailey, Alliceson, Brooklyn, Shanea en Starr allemaal meiden van school. Daarna bleef Sadie nog bij mij slapen.
Softbal is nou ook echt begonnen. We hebben bijna elke dag na school training en de eerste wedstrijd al gehad. We zouden al veel meer wedstrijden hebben gehad, maar omdat het veld elke keer te nat was van de regen werden ze elke keer afgelast. De eerste wedstrijd was in Wilburton jammer genoeg hadden we die wel verloren met 1 punt. Er zijn elke keer twee wedstrijden eerst de Varsity game dat is de officiële wedstrijd waarin de goede spelen en daarna is er een oefenwedstrijdje zodat de beginners ook een kans hebben om beter te worden. Daar mocht ik ook in spelen. De wedstrijd was wel heel leuk, want je gaat ook iedereen aanmoedigen. Ze gingen ook nog vragen wat ‘come on’ (kom op) en ‘hit it hard’ (sla de bal hard) in het Nederlands betekende en toen gingen ze dat ook proberen te schreeuwen. Eerst was de coach ook heel blij dat we echt een team waren, maar volgens mij is dat niet meer heel erg zo, want sommige zijn jaloers dat andere weer beter zijn en gaat iedereen over elkaar roddelen. Amerikanen houden volgens mij ook wel van drama hoor. Maar voor de rest in Softbal wel heel leuk en gezellig.
Afgelopen week had ik spring break (voorjaarsvakantie). Vrijdagmiddag ging ik eerst met Hannah naar de baseballgame. Baseball is bijna hetzelfde als softbal, maar dat spelen de jongens en er zijn dus een paar andere regels. De zaterdag erop ging ik met Denise naar een hondenbehendigheid wedstrijd in Tulsa. Todd de hond ging ook mee en die was daar helemaal blij mee haha. Het was super leuk om te zien en er waren allerlei soorten honden. Op de terug weg gingen we nog even shoppen in Muskogee. Maandag ging ik had ik rijexamen, maar ik was jammer genoeg niet geslaagd had het ook wel een beetje verwacht want zoveel had ik nog helemaal niet kunnen oefenen. Ik ga het waarschijnlijk niet nog een keer proberen, want ik mag het rijbewijs hier toch niet gebruiken. Maar ik wou het gewoon doen voor de ervaring. Dinsdagavond was ik nog met Denise en James naar een wijnmakerij van hun vrienden geweest. Dat was ook wel leuk om te zien, maar ik mocht jammer genoeg niks proeven haha. Donderdagochtend hadden we nog softbaltraining en had ik daarna nog met Amanda en Aliceson geluncht. Vrijdag heb ik nog met opa, oma en tante Nancy geskypt. Verder heb ik in de vakantie niet veel meer bijzonders gedaan.
Me volgende blog zal waarschijnlijk gaan over Robber Cave waar we volgende week heen gaan met mijn klas fotografie, Pasen, Oklahoma City waar ik weer twee dagen heen ga met FCCLA en prom (het schoolfeest van het jaar hier).
Ik heb bij deze blog ook weer wat foto’s gedaan. De foto bij mij bij dat bordje is van Possom Hollow dat is een heel klein plaatsje waar Karen (de counselor van school en mijn gasttante) vandaan komt. Possom betekent buidelrat, dat plaatsje heet zo want daar zitten heel veel buidelratten in het wild. Die beesten lopen hier ook overal in het wild rond net zo als stinkdieren. Er zitten hier trouwens ook heel erg veel herten die je bijna altijd wel tegenkomt als je s’ avonds door Stigler rijdt. De foto van mij met die naakte kat is bij kennissen van Karen, want ze vroeg als ik wel eens een naakte kat had geaaid en toen gingen we daar even op visite. En nog een foto van mij en Daycen (gastnichtje) met een van hun kuikentjes. De rest van de foto’s zijn van de hondenshow, het concert en softbal.

  • 24 Maart 2013 - 10:47

    Je Vader:

    Hoi, leuk om te lezen dat je het nog zo naar je zin hebt met allerlei activiteiten zoals softbal!!
    Ook mooi dat je je zo thuis voelt bij je gastgezin en dat je leuke vriendinnen hebt.
    Geniet er nog maar even van want we zijn zo twee maanden verder en dan komen we je weer ophalen.
    Kan bijna nie wachten, Groeten je vader

  • 24 Maart 2013 - 19:53

    Moeders:

    Hee Corine
    Leuk blog en foto's weer, Krijgen we een beetje een idee wat je allemaal doet daar. volgens mij heb je het nog volop naar je zin. Nog ff houden zo.
    dikke kus je moeder

  • 24 Maart 2013 - 21:16

    Van Dijken:

    zijn we weer helemaal op de hoogte van je reilen en zeilen daar in the States. Dat softbalpakkie staat je wel stoer hoor. Een kale kat; vond jij het niet griezelen en jij maar aaien!. Lekker verder genieten daar want voor je het weet zit je weer aan de meeuwenweg! Lieve groet tante Jolan en ome Jan.

  • 24 Maart 2013 - 22:13

    Jacqueline De Winter:

    Hey Corine!
    Wat leuk om weer zo'n lange blog van je te lezen. Het duurt wel lang he voor je? Ik vind het zo knap van je!!! En dan ook nog autorijlessen volgen in Amerika en examen doen! Leuke ervaringen daar doe je daar op. Daar kijk je je hele leven later op terug. Ik kijk ernaar uit dat jullie een puppy gaan kopen, Kunnen we samen oefenen met jullie hondje. Nog even en dan ben je alweer thuis op die saaie boederij...(Grapje!)
    We missen je allemaal hoor! Geniet er nog maar even van. Veel liefs van ons allemaal, Jacqueline

  • 25 Maart 2013 - 09:05

    Tante Nans:

    Hoi-joi Corine,
    je wordt al een echte Amerikaan met al je outings en sports! Geniet lekker van de opkomende happenings en keep on hitting that ball HARD..... all the way to Arkansas if you can......
    Miss you lots,
    bye, Tante Nans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corine

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 16379

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 22 Mei 2013

Een reis met Into Study Exchange

Landen bezocht: